×
Share this page

MisterGreen bewijst: nieuwe trends, nieuwe kansen: ‘Innovatieve service verdient zich altijd terug’

De deeleconomie en de wens tot verduurzaming zijn slechts twee trends waarmee u als leasemaatschappij moet dealen. MisterGreen – met uitsluitend elektrische auto’s in de lease – laat zien hoe die twee samengaan in een nieuw mobiliteitsconcept. Hoe vergaande digitalisering bijdraagt aan een betere customer journey, evenals het partnership met SOS International en CED. Van product naar service: leasen met visie!

MisterGreen heeft 50 miljoen aan auto’s op de balans - of zoals ze het zelf noemen: rijdende batterijen. Want MisterGreen heeft alleen elektrische auto’s in de lease. En dat is niet zonder reden, want MisterGreen wil de transitie naar duurzame mobiliteit in Nederland versnellen. Deze visie leverde hun een Bronzen Gazelle op bij De FD Gazellen 2017. Roel Smelt (COO) en Mark Schreurs (CEO) vertellen over hun ambities op het gebied van mobiliteit en service.

Meer dan leasecontracten
‘MisterGreen wil Nederland duurzamer maken’, legt Roel Smelt uit. ‘Daarom kun je bij ons alleen kiezen uit elektrische auto’s. Maar we doen veel meer dan dat. We adviseren ondernemingen ook over het aanbrengen van zonnepanelen en laadpunten. En we houden ons bezig met innovaties om het gebruik van auto’s duurzamer te maken.’ Mark Schreurs legt uit waarom: ‘Een auto rijdt gemiddeld slechts 4-5% van de dag. Forensen rijden ’s ochtends naar hun werk in de stad en hun leaseauto staat vervolgens een groot deel van de dag stil. Stedelingen hebben vaak geen eigen auto, maar willen wel over een auto kunnen beschikken voor kort gebruik. Het is duidelijk dat daar veel kansen liggen. Daarom stimuleren we met slimme oplossingen het delen van leaseauto’s in de stad.’

Frictieloos autodelen
Het delen van een auto geeft vaak nog te veel gedoe: je moet sleutels overhandigen, afspraken maken en je wilt weten of degene aan wie je je auto uitleent wel te vertrouwen is. Dat werpt een drempel op. Mark Schreurs: ‘Het delen van auto’s moet makkelijker worden. Wij werken nu aan een app waarmee je iemand toegang verleent tot jouw auto. Diegene opent de auto vervolgens ook met die app. Leaserijder en huurder hoeven elkaar dus niet meer te ontmoeten. MisterGreen screent en reviewt de huurders en we staan garant voor hun betrouwbaarheid. Hiermee willen we toe naar een duurzamer gebruik van leaseauto’s. De zelfrijdende auto maakt autodelen nóg gemakkelijker: de auto rijdt dan zelf van de ene bestuurder naar de andere. Leaserijders die overdag hun auto verhuren, verdienen al snel een groot deel van hun leasekosten terug.’

Blij met ‘first time fix’ van SOS
Roel Smelt: ‘Transport is niet langer een product, maar een service. Leaserijders verwachten dat een auto werkt. En is dat niet zo, dan moet het snel opgelost worden. Heel simpel. Daarom bieden we onze klanten een ‘single point of contact’ als er iets met hun auto aan de hand is. Voor ons is dat SOS International. Zij hebben een groot mandaat gekregen: zorg dat het probleem van onze klant opgelost wordt. Of het nu om acute noodgevallen gaat of om minder urgente zaken. Wij houden van de ‘first time fix’ aanpak van SOS. Niet mensen van het kastje naar de muur sturen, maar direct iemand helpen. Dat past bij ons bedrijf.’

Next step’ in customer journey
Voor Mark Schreurs weegt dit zwaar: ‘Excellente service hoort bij ons product. Maar het dient ook in toenemende mate een bedrijfseconomisch belang: hoe meer een leaseauto rijdt omdat de auto gedeeld wordt, hoe duurder stilstand wordt. De ‘turnaround time’ wordt steeds belangrijker. De app die SOS International 'customized' kan ontwikkelen past hier naadloos in. Een ontzorgende 'tool' die leaserijders informeert over wat er na hun nood- of pechmelding gebeurt: hoe laat komt de berger, welk schadebedrijf repareert mijn auto, wanneer is de auto klaar? Een mooie stap voorwaarts in een nog betere customer journey. Innovatieve service verdient zich altijd terug.’

CED gebruikt cookies (en daarmee vergelijkbare technieken) om het bezoek aan onze website voor u nog gemakkelijker en persoonlijker te maken. Ook gebruiken we cookies voor analyse- en marketingdoeleinden. In deze cookies wordt informatie over u en uw websitebezoek opgeslagen door CED en door derden. We respecteren daarbij uw privacy, zoals omgeschreven in ons privacy statement. Door verder gebruik te maken van deze website gaat u hiermee akkoord. Bekijk hier ons Privacy Statement of sluit deze melding