×
Share this page

CED Connect dé standaard voor claimhandling door volmachten

CED heeft afgelopen maanden CED Connect, het platform voor geautomatiseerd afhandelen van schadeclaims, verder geoptimaliseerd. Met als laatste ‘wapenfeit’ de geautomatiseerde koppeling met een van de belangrijke back-office systemen in de sector. ‘CED Connect is nu dé standaard voor het afhandelen van schadeclaims en een ideale oplossing voor volmachtbedrijven,’ zegt Nico Laan, General Manager CED Connect.

CED Connect is al 5 jaar een fintech-oplossing voor het geautomatiseerd afhandelen van schadeclaims; ongeveer 70-80% van de handmatige handelingen verloopt geautomatiseerd. Deze ‘versnelling’ van het schadebehandelingsproces draagt bij aan een hogere klanttevredenheid. ‘Schade is vervelend. Je hebt als verzekerde zelden contact met je verzekeraar, maar die ene keer wil je dan wel met een goed gevoel geholpen worden,’ stelt Laan. ‘CED Connect stelt schadebehandelaars in staat snel en adequaat te handelen. Met een eenduidig beleid, goede informatievoorziening en heldere communicatie richting verzekerden. Door het geautomatiseerd verloop kunnen ze bovendien meer tijd en aandacht geven aan de klant en aan complexere schades.’ Ook de verfijnde ‘mijn-omgeving’ draagt bij aan een hogere klantbeleving. Via de vertrouwde digitale omgeving van zijn of haar verzekeraar kunnen gedupeerden en/of intermediairs ook zelf 24/7 hun schade digitaal melden en de voortgang volgen.

Efficiëntie en kostenreductie
Behalve aan een ultieme customer journey draagt CED Connect ook bij aan efficiëntie en kostenreductie. Groeiende volumes kunnen afgehandeld worden met eenzelfde aantal mensen. Het systeem voert, nadat een schade is ingevoerd, alle noodzakelijke ‘checks & balances’ vanzelf en consistent uit: van polis-dekking tot fraudecheck. Zo is CED Connect ‘easy to use’ en ‘foolproof’ en kunnen ook niet-schadebehandelaren ermee over weg. ‘Het grote voordeel van CED Connect is bovendien,’ vervolgt Laan, ‘dat CED Connect een ‘add-on’ is op bestaande back-office systemen van onze klanten. Eerdere koppelingen hebben we geoptimaliseerd en er wordt binnenkort de koppeling met een derde back-office systeem toegevoegd. Hierdoor vindt er een gecontroleerde informatie-uitwisseling plaats en worden de noodzakelijke data gestructureerd en gestandaardiseerd.’

Handige koppelingen
De uitkomst van het geautomatiseerde proces via CED Connect kan variëren: de hoogte van het uit te keren schadebedrag, alsnog de inzet van een expert of de inzet van een (auto)hersteller. Het intelligente platform heeft hiervoor geautomatiseerde koppelingen met andere partijen in de schadeketen, zoals Clearinghuis (voor regres en aansprakelijkstellingen), Audaflow (voor autoschades), SmartPhort (voor herstel aan elektronica en mobile devices). En ook met de eigen CED-diensten. ‘Als klanten naast CED Connect ook kiezen voor de expertise van CED of voor herstel-in-natura van CED Repair, verloopt het schadebehandelingsproces vele malen handiger en sneller. Door de koppelingen komen opdrachten namelijk direct in de systemen van de andere CED-onderdelen terecht. Ook deze snelle oplossing draagt bij aan een hogere klanttevredenheid van verzekerden. CED Connect is een toevoeging aan het IT-landschap,’ besluit Laan, ‘waarmee volmachtbedrijven kosteneffectief en met een consistente kwaliteit schades kunnen afhandelen. Met bovendien een hogere klanttevredenheid als resultaat.’

CED gebruikt cookies (en daarmee vergelijkbare technieken) om het bezoek aan onze website voor u nog gemakkelijker en persoonlijker te maken. Ook gebruiken we cookies voor analyse- en marketingdoeleinden. In deze cookies wordt informatie over u en uw websitebezoek opgeslagen door CED en door derden. We respecteren daarbij uw privacy, zoals omgeschreven in ons privacy statement. Door verder gebruik te maken van deze website gaat u hiermee akkoord. Bekijk hier ons Privacy Statement of sluit deze melding