×
Share this page

Heinenoord kiest voor koppeling CED Connect / CED Repair

Volmacht Heinenoord en CED hebben hun strategisch partnership verder geïntensiveerd. Schadeclaims van bij Heinenoord aangesloten kantoren worden via het platform CED Connect grotendeels geautomatiseerd afgehandeld. In een aantal gevallen worden deze dossiers geautomatiseerd doorgezet naar CED Repair, voor herstel in natura. Deze workflow draagt bij aan de efficiency en uniforme kwaliteit van het schadebehandelingsproces, en aan de klanttevredenheid van intermediairs en gedupeerden. Bovendien legt dit een stevig fundament onder de groei-ambitie van zowel Heinenoord als CED.

Heinenoord behoort tot de grootste volmachtkantoren in Nederland met een sterke buy-and-build-strategie. Vanwege deze groei is Heinenoord gebaat bij een uniform en efficiënt schadebehandelingsproces, van consistente kwaliteit. Daarvoor ging het vorig jaar een partnership aan met CED. Via het CED-platform Connect verloopt de schadebehandeling grotendeels geautomatiseerd. Dat leidt tot meer (kosten)efficiëntie, uniforme kwaliteit en hogere klanttevredenheid, mede omdat schadebehandelaren meer aandacht kunnen besteden aan klanten en complexere schades. Vanuit CED Connect zijn andere diensten van CED eveneens geautomatiseerd toegankelijk, zoals expertise en repair (herstel in natura). Hierdoor hoeven gegevens slechts eenmaal te worden ingevoerd, wat eveneens bijdraagt aan kwaliteit en efficiëntie.

‘Past bij streven naar klanttevredenheid’ 
Jan van der Struik is COO bij Heinenoord. ‘Dankzij CED Connect en de koppeling met Repair kunnen we nu herstel in natura aanbieden aan onze intermediairs en hun gedupeerden. Daar is iedereen blij mee,’ zegt hij. ‘Dit past binnen de aangescherpte strategie van Heinenoord, waarbij klanttevredenheid hoog in het vaandel staat. Het past bovendien in een maatschappelijke trend. Als gedupeerden kunnen kiezen tussen ‘cash settlement’ of herstel in natura, kiezen ze voor dit laatste. Ze zijn blij als ze weten dat er vakmensen voor hen klaar staan. De klanttevredenheid staat of valt daarom met de kwaliteit van het herstelnetwerk en van de dienstverlening. Bij CED hebben we het vertrouwen dat dit goed in orde is.’

‘Klaar voor lange termijn-partnerships’ 
Met Heinenoord heeft CED nu een aantal van de grootste volmachten in Nederland als klant voor CED Connect. Managing Director Claims bij CED, Karin Korstanje zegt daarover: ‘Afgelopen periode heeft CED flink geïnvesteerd in het verder doorontwikkelen van CED Connect. Om van dit platform dé standaard in de markt te maken voor digitale schadebehandeling. Mede dankzij het feit dat CED Connect een koppeling kan maken met de drie belangrijkste back office-systemen in de sector, zijn we er meer dan ooit klaar voor om met meerdere partijen strategische lange termijn-relaties aan te gaan.’