Mobility-schades:
impact beperken,
mobiliteit herstellen

Mobiliteit is een waardevol aspect van ons bestaan. Voor mensen betekent dit de vrijheid om je bestemming te bereiken. Voor ondernemingen zijn voertuigen bedrijfsmiddelen die een belangrijke waarde vertegenwoordigen. Wij zijn marktleider in Mobility. Dankzij unieke specialisten, transparante processen en slimme technieken kunnen we u en uw klanten snel duidelijkheid bieden. Om daarna de mobiliteit zo snel mogelijk te herstellen.

Voor elk aspect van mobiliteit hebben we de kennis en de experts

Of het nu gaat om high tech elektrische auto’s, zwaar materieel, scooters, campers of caravans, wij hebben de deskundigheid om schades te beoordelen aan alles wat rijdt (tot een maximum gewicht van 3.500 kilo). Onze erkende en geregistreerde Mobility-experts beschikken over zeer gespecialiseerde kennis en zijn op de hoogte van de laatste technologische innovaties. Om onze kennis op dit uitzonderlijke hoge hoog niveau te houden en om nieuwe talenten te werven en op te leiden, onderhouden we unieke samenwerkingsverbanden met hogescholen, opleidingen en andere schadebedrijven in de markt. Daardoor hebben we voor uw klanten altijd de juiste vakman die nauwkeurig de oorzaak, omvang en omstandigheden van een Mobility-schade kan vaststellen.

Onze experts benaderen uw klanten empathisch, in het besef dat mobiliteit van grote waarde is! Omdat de weg vervolgd moet worden, bedrijfsmiddelen weer ‘in bedrijf’ moeten komen, of het onbezorgde vakantiegevoel moet terugkeren. Binnen de kaders van uw opdracht doen ze hun onderzoek grondig en nauwkeurig en zijn ze alert op ongebruikelijke omstandigheden. Waar nodig doen ze technisch onderzoek naar de toedracht van de schade, zoals low impact-onderzoek bij aanrijdingen of het uitlezen van autosleutels. Ook onze forensisch experts kunnen aanvullend tactisch en technisch onderzoek doen. Ten slotte leggen onze experts hun bevindingen over toedracht, omvang en (mogelijk) herstel van de schade voor u vast in een heldere rapportage.

Grote volumes Mobility-schades kunnen door uw eigen schadebehandelaren of door die van ons efficiënt en geautomatiseerd worden verwerkt via ons innovatieve CED Connect-platform

Het oponthoud zo beperkt mogelijk houden

Onze experts zijn bekend met alle aspecten van het dagdagelijkse vervoer: elektrische fietsen, scooters, motoren, fossiele brandstof-auto’s, hybride of elektrische auto’s, of oldtimers. Zij zijn altijd op de hoogte van de laatste technologische ontwikkelingen. Vaak signaleren zij trends, bijvoorbeeld rond autobranden of diefstal, die zij met u delen. Zodat u adequate maatregelen kunt nemen. Hun ‘drive’ is dat de mobiliteit van uw klanten zo kort mogelijk onderbroken is. 

Het gevoel van vrijheid zo snel mogelijk herstellen

Een elektrische fiets, auto, caravan of camper – al deze vormen van mobiliteit geven uw klanten een gevoel van vrijheid en bieden de gelegenheid zich te ontspannen. Bij schade of een gebrek spelen er dus verschillende belangen. Onze experts zullen alles doen om uw klant zo snel mogelijk dat onbezorgde gevoel terug te geven.

Bij zwaar materieel het bedrijfsbelang in het oog houden

Landbouwvoertuigen, aanhangwagens, vrachtwagens, touringcars, vorkheftrucks of mobiele kranen – al deze voertuigen hebben één ding gemeen: eventuele schade heeft verstrekkende gevolgen voor de bedrijfsvoering van uw klant. Onze Mobility-experts gespecialiseerd in zwaar materieel zijn daarom altijd snel ter plaatse. Zij zullen hun uiterste best doen om de financiële gevolgen voor uw klanten tot een minimum te beperken en de bedrijfsmiddelen snel weer operationeel te krijgen.

Een helder expertiseproces in 4 stappen

Door snel inzicht en duidelijkheid te geven over de schade en de gevolgen dragen we bij aan een hogere klanttevredenheid van uw klanten. Daarvoor hebben we een helder proces in vier stappen.
1
Uw schadebehandelaren kunnen via verschillende kanalen een schade bij CED melden en vragen om de inzet van een Mobility-expert.
2
De expert doet vooronderzoek, verzamelt informatie en oriënteert zich alvast op de schade.
3
De expert bezoekt de locatie waar het voertuig staat (eventueel online), bekijkt en beoordeelt de schade. Zoals de omvang en toedracht of oorzaak, maar ook de kosten voor herstel of vervanging. Waar nodig wordt er aanvullend onderzoek gedaan.
4
Na goed overleg met alle betrokkenen, rapporteert de expert zijn bevindingen helder en duidelijk aan uw schadebehandelaar, inclusief aanbevelingen voor herstel of vervanging.

De rapportages van onze Mobility-experts staan bekend om hun zorgvuldigheid, helderheid en evenwichtigheid. Regelmatig worden onze experts als getuigen-deskundige gehoord tijdens (juridische) procedures.

Klantervaring optimaliseren met geavanceerde technologie

Onze experts kunnen hun expertise op verschillende manieren uitvoeren, zowel met bezoek op locatie als op afstand (remote). Ons team dat is gespecialiseerd in tele-expertise gebruikt hiervoor veilige en slimme technologie, net zo zorgvuldig, maar efficiënter, voordeliger en duurzamer. Bij remote expertise vindt bijvoorbeeld de schadebeoordeling plaats via een versleutelde videoverbinding met de telefoon of tablet van uw klant. Dat komt de snelheid van het proces ten goede. Voor organisaties die te maken hebben met frequente bestuurderswisselingen (leasemaatschappijen, autodeelplatformen, wagenparkbeheerders) bieden we een unieke, digitale vorm van voertuiginspectie; kostenefficiënt en desgewenst met ondersteuning van een expert (Vehicle Inspection Service).

Bij Mobilty-schades zijn regelmatig meerdere nationaliteiten betrokken. CED Cross Border Claims is specialist in het afhandelen van cross border- en Groene Kaart-schades. Klik hier om te zien wat dit voor u kan betekenen.

Klanttevredenheid verhogen dankzij groot mobiliteitsnetwerk

Ongeacht het voertuig helpen we uw klanten graag snel weer op weg. Onze Mobility-experts hebben toegang tot een fijnmazig netwerk van gespecialiseerde garages en bedrijven, die uw klanten direct kunnen helpen met (duurzaam) herstel van de schade. Samen met SOS International bieden we ook noodhulpverlening bij pech of een ongeval langs de weg en beschikken we over het grootste netwerk van bergingsbedrijven, herstelbedrijven en aanbieders van vervangend vervoer. Zo zorgen we dat uw klanten snel weer mobiel zijn: privé, zakelijk, en zelfs op vakantie.

In heel Europa bieden we met SOS International Mobiliteitshulp bij pech of ongeval.

Benieuwd wat we voor uw klanten kunnen betekenen?