×
Share this page

Stormschade: CED blijkt ook nu weer dé regisseur achter de schermen

Half januari raasde er een flinke storm over ons land: de zwaarste in tientallen jaren. Na zo’n storm worden de schadeafdelingen van verzekeraars, makelaars, volmachtkantoren en woningcorporaties overspoeld met meldingen. En omdat CED koploper is in de markt, komen die meldingen vervolgens in groten getale bij CED terecht. Op deze momenten bewijzen we dat we de regie pakken: dankzij ons robuuste calamiteitenplan bieden we snel de juiste oplossingen met schade-expertise én herstel. Want verzekeraars die naast schade-expertise ook gebruik maken van ons herstelnetwerk konden hun – vaak ontredderde – verzekerden direct een praktische oplossing bieden door meteen een hersteller langs te sturen. Dát is helpen op het moment dat iemand echt hulp nodig heeft.

Schakelen!
Windstoten tot wel 143 kilometer per uur: dan waaien bijvoorbeeld dakbedekkingen van het dak, vallen bomen om en richten rondvliegende objecten nog eens extra schade aan. Op zo’n moment treedt het calamiteitenplan van CED in werking en worden alle zeilen bijgezet om onze klanten zo goed mogelijk te helpen met expertise en herstel van schades. Roel Govaert, operationeel directeur CED Property en EMN: “Dat betekent allereerst: snel opschalen van de capaciteit, zowel van de buiten- als de binnendienst. De planningsmethodiek wordt aangepast en we gaan snel prioriteren. De goed doordachte opzet van ons calamiteitenplan maakt dat we ook in dit soort uitzonderlijke situaties onze processen goed op orde houden en dat we onze klanten en hun verzekerden de beste hulp kunnen blijven bieden, juist op deze momenten.”

Alle hens aan dek
Onze experts verzetten echt bergen werk, ook in de weekenden”, vervolgt Govaert. “De dagen na de storm legden maar liefst ruim 110 schade-experts zo veel mogelijk bezoeken per dag af om schades op te nemen. Daarnaast waren er nog eens meer dan 100 herstellers permanent op weg om noodmaatregelen te treffen bij gedupeerden, vooral bij mensen die het water al bijna door hun dak zagen komen. Ons crisisteam houdt dagelijks contact met onze klanten; goede communicatie is cruciaal na een storm als deze om de fors verhoogde instroom van meldingen gezamenlijk in goede banen te leiden. Als grootste ‘schaderegisseur’ van Nederland nemen we die taak heel serieus.”

Échte hulp geeft voldoening
In dit soort noodsituaties betaalt de waarde van een landelijk dekkend herstelnetwerk zich direct uit. André van Vuuren, operationeel directeur Repair: “Door de vele schades door het hele land ontstond er al snel een schaarse aan herstelbedrijven. CED heeft echter met meer dan 150 zorgvuldig geselecteerde herstelbedrijven in heel Nederland contractuele afspraken. Dat betekent dat zij vaak wél binnen 2 uur noodmaatregelen konden treffen bij gedupeerden. Dat is echt een uitkomst, zeker omdat mensen vaak behoorlijk ontredderd zijn en niet weten wie ze moeten bellen. Verzekeraars die voor herstel in natura aangesloten zijn bij CED, konden hun klanten dus helpen door direct een hersteller langs te sturen. Gelijk met een oplossing kunnen komen waar je mensen echt mee helpt: dat geeft heel veel voldoening.”




CED gebruikt cookies (en daarmee vergelijkbare technieken) om het bezoek aan onze website voor u nog gemakkelijker en persoonlijker te maken. Ook gebruiken we cookies voor analyse- en marketingdoeleinden. In deze cookies wordt informatie over u en uw websitebezoek opgeslagen door CED en door derden. We respecteren daarbij uw privacy, zoals omgeschreven in ons privacy statement. Door verder gebruik te maken van deze website gaat u hiermee akkoord. Bekijk hier ons Privacy Statement of sluit deze melding