×
Share this page

Waarom relevante service beter voelt dan uitbetalen

Iemand die je probleem oplost, daar heb je wat aan

Veel verzekeraars hanteren een nieuwwaarde en dagwaarde bij de vergoeding van schades aan inboedel. Verzekerden die zich na een schade geconfronteerd zien met een (lage) dagwaarde, zijn vaak teleurgesteld en voelen zich niet geholpen door hun verzekeraar. Als verzekeraar kun je die negatieve ervaring voorkomen door ‘added value services’ te bieden. En dat levert nog een win-winsituatie op ook.

Een verzekerde meldt een schade: als gevolg van een ingeslagen bliksem is zijn wasmachine onbruikbaar geworden. Iedereen weet dat je al snel onthand bent zonder wasmachine. Daarom biedt de verzekeraar in kwestie direct een oplossing. De verzekeraar berekent de waarde van de wasmachine en biedt zijn verzekerde twee opties: het bedrag uitgekeerd krijgen of de mogelijkheid om tegen gereduceerd tarief een nieuwe, vergelijkbare wasmachine uit te zoeken bij vooraf geselecteerde retailers.

Verwachtingen anno 2019
Op deze manier komt de verzekeraar tegemoet aan de verwachtingen die consumenten anno 2019 hebben: gemak, snelheid en relevante service. Het aanbieden van een vervangend product lijkt vooral goed te werken bij zogeheten ‘low interest producten’, zoals WiFi-routers en keukenapparatuur. Daar willen mensen niet te veel moeite voor hoeven doen.

Veel voordeel
Deze aanpak kent meerdere voordelen. De schade is direct afgehandeld en de verzekerde voelt zich echt geholpen. Dat zorgt voor hogere klanttevredenheid en een kortere doorlooptijd. Daarnaast profiteren zowel de verzekeraar als de verzekerde van het inkoopvoordeel dat verzekeraars weten te bedingen bij de retailers.

Meer informatie over:

excelleren in klanttevredenheid leest u in het Trendrapport Property 2019

Blijf op de hoogte

Blijf op de hoogte van de laatste trends en ontwikkelingen op het gebied van Property, Mobility en Vitality.

Download hier het Trendrapport Property 2019

Doelgericht aan het werk via Interim professionals

De interim professionals van CED bieden voor korte of langere termijn een pragmatische oplossing voor schadevraagstukken. Zij worden ingeschakeld voor de overbrugging van vacatures, vervanging bij ziekte of verlof, het wegwerken van achterstanden, het opstarten van nieuwe activiteiten, maar ook voor coaching on the job. Lisa Groeneweg is één van hen.
Meer weten?

Nooit te oud voor CED Interim Professionals!

Arco Hertog is 56 jaar en staat aan de vooravond van een nieuwe stap in zijn loopbaan: werken voor CED Interim Professionals. Hij brengt een dijk aan ervaring in het schadevak mee want hij was maar liefst 31 jaar schadebehandelaar, met name op het gebied van Verkeer.
Meer weten?

Een gevoel van professionele vrijheid

Paula Veltman werkte 12 jaar bij een intermediair voordat ze op 1 januari 2018 in dienst kwam bij Interim Professionals. Ze heeft een voorliefde voor schadebehandeling en bruist van de energie om hier verder in te groeien.
Meer weten?

“Mijn ambitie? Dat niemand meer om CED Connect heen kan”

Je hebt net je HBO-diploma op zak en je gaat de arbeidsmarkt op. Veel afgestudeerden zijn dan niet alleen zoekende naar een baan, maar vooral ook naar wat ze nou echt leuk vinden. Wat is er dan beter dan eerst op verschillende plekken een kijkje in de keuken te nemen zodat je kunt ontdekken wat je wilt en kunt?
Meer weten?

CED gebruikt cookies (en daarmee vergelijkbare technieken) om het bezoek aan onze website voor u nog gemakkelijker en persoonlijker te maken. Ook gebruiken we cookies voor analyse- en marketingdoeleinden. In deze cookies wordt informatie over u en uw websitebezoek opgeslagen door CED en door derden. We respecteren daarbij uw privacy, zoals omgeschreven in ons privacy statement. Door verder gebruik te maken van deze website gaat u hiermee akkoord. Bekijk hier ons Privacy Statement of sluit deze melding