×
Share this page

Waarom relevante service beter voelt dan uitbetalen

Iemand die je probleem oplost, daar heb je wat aan

Veel verzekeraars hanteren een nieuwwaarde en dagwaarde bij de vergoeding van schades aan inboedel. Verzekerden die zich na een schade geconfronteerd zien met een (lage) dagwaarde, zijn vaak teleurgesteld en voelen zich niet geholpen door hun verzekeraar. Als verzekeraar kun je die negatieve ervaring voorkomen door ‘added value services’ te bieden. En dat levert nog een win-winsituatie op ook.

Een verzekerde meldt een schade: als gevolg van een ingeslagen bliksem is zijn wasmachine onbruikbaar geworden. Iedereen weet dat je al snel onthand bent zonder wasmachine. Daarom biedt de verzekeraar in kwestie direct een oplossing. De verzekeraar berekent de waarde van de wasmachine en biedt zijn verzekerde twee opties: het bedrag uitgekeerd krijgen of de mogelijkheid om tegen gereduceerd tarief een nieuwe, vergelijkbare wasmachine uit te zoeken bij vooraf geselecteerde retailers.

Verwachtingen anno 2019
Op deze manier komt de verzekeraar tegemoet aan de verwachtingen die consumenten anno 2019 hebben: gemak, snelheid en relevante service. Het aanbieden van een vervangend product lijkt vooral goed te werken bij zogeheten ‘low interest producten’, zoals WiFi-routers en keukenapparatuur. Daar willen mensen niet te veel moeite voor hoeven doen.

Veel voordeel
Deze aanpak kent meerdere voordelen. De schade is direct afgehandeld en de verzekerde voelt zich echt geholpen. Dat zorgt voor hogere klanttevredenheid en een kortere doorlooptijd. Daarnaast profiteren zowel de verzekeraar als de verzekerde van het inkoopvoordeel dat verzekeraars weten te bedingen bij de retailers.

Meer informatie over:

excelleren in klanttevredenheid leest u in het Trendrapport Property 2019

Blijf op de hoogte

Blijf op de hoogte van de laatste trends en ontwikkelingen op het gebied van Property, Mobility en Vitality.

Download hier het Trendrapport Property 2019

De herbouwwaarde van New Orleans ontrafeld

New Orleans, ontworpen door Álvaro Siza, is een absolute eyecatcher in het stadsbeeld van Rotterdam. Met haar 158,35 meter hoog is het de hoogste woontoren en het op één na hoogste gebouw van Nederland. Ook deze unieke gebouwen moeten verzekerd worden – en dus is er een herbouwwaarde nodig.
Meer weten?

Schadeafhandeling bij een plofkraak op een geldautomaat: de expert brengt rust op een explosief werkterrein

Een dak dat compleet gelift wordt, ruitschade tot in de wijde omtrek, draagmuren die op instorten staan en angst bij omwonenden: het zijn veel voorkomende gevolgen van plofkraken op geldautomaten.
Meer weten?

Inspectie van geldautomaten: een waardevolle taak

Ons land telt nog altijd duizenden geldautomaten. Die moeten gevuld worden – en dat is een riskante taak. Om het werk van geldlopers zo veilig mogelijk te maken, voert CED bouwkundige inspecties uit van pinlocaties.
Meer weten?

Plofkraken. Meer schade dan ooit 

De laatste jaren daalde het aantal plofkraken. In 2019 neemt dat aantal ineens weer wat toe, wellicht omdat een nieuwe generatie criminelen toch weer heil ziet in deze activiteit. Toch stijgt de schadelast als gevolg van deze plofkraken gestaag. Frank van Alphen, manager CED Property legt uit hoe dat komt.
Meer weten?

CED gebruikt cookies (en daarmee vergelijkbare technieken) om het bezoek aan onze website voor u nog gemakkelijker en persoonlijker te maken. Ook gebruiken we cookies voor analyse- en marketingdoeleinden. In deze cookies wordt informatie over u en uw websitebezoek opgeslagen door CED en door derden. We respecteren daarbij uw privacy, zoals omgeschreven in ons privacy statement. Door verder gebruik te maken van deze website gaat u hiermee akkoord. Bekijk hier ons Privacy Statement of sluit deze melding